Saturday, August 18

Eh, Jangan Pergi Lagi!

salam alaik..
merasakan sudah agak lama tidak menjengukkan wajah di sini...
menelusuri hari-hari ramadhan.. yang osem ini..
namun lemahnya diri tak mampu nak mengosemkan ramadhan tahun ini.
sedih. sadis. pilu.

ye lah. target tahun ni tak berjaya dicapai. banyak jugak lah kot yang fail.. tilawah baik, tadabbur baik, buku fikrah baik, mathurat baik, dan bermacam2 baik lagilah... TT__TT

betullah, kata orang biah tu sangat penting dalam hidup. seqawiey mana pun kita, jika terlalu lama berendam dalam lumpur kemalasan dan tiada pressure, tarik duvet tutp kepala, x bangun juga qiam tu! haha. tapi tu lah, ramadhan tahun ini banyak mengajar, erti iktikaf, erti sabar, erti tensen, erti serabut, erti borang mara yang tak putus2, erti mendirikan rumahtangga*koff3*(abaikan ini, perbincangan dalaman sahaja,wah!), erti sahabat, erti seorang ikhwah, dan banyak lagi pengajaran yang kalau nak catitkan di sini, alamat x bukak puasa lah saya tahu! haha.

selepas raya, lebih kurang dua minggu, insyaAllah akan berangkat ke negeri orang untuk meneruskan tugas-tugas yang sepatutnya digalas oleh semua, namun Allah memilih saya untuk memikul tanggungjwab ini. sangat berat, namun yakinlah yang Dia tahu yang terbaik untuk kita. semoga saya terus kuat biarpun cabaran segala mak nenek yang berhimpun di sana tidak boleh tidak pasti menyempitkan dada dan pernafasan saya. sangat mengharapkan sokongan dari semua. semoga saya terus tsabat. saya juga mahu masuk syurga seperti kamu tahu! aminn!

jika semua orang berpusu2 nak wish selamat hari raya maaf zahir batin. saya pon nak wish jugak. tapi benda lain lah kot. x main lah cliche2 neh.. wahaha, perasan!

untuk semua, selamat menghabiskan saki-baki ramadhan yang x sampai sejam lagi(or dah habis kalau yang baca lambat tu), doa saya semoga kita dipanjangkan umur untuk berjumpa lagi ramadhan tahun depan, insyaAllah dengan minda yang lebih matang dan fikiran yang lebih terbuka. amin Ya Rabb!

sekian,

yang mencintai kerana Allah,
CheCardio

No comments: