Saturday, October 8

la futur : jangan futur

salam alaik.

wah sungguh sebentar cuti kali ini ya. tak sempat che cardio nak mencoret banyak lagi tulisan-tulisan yang kurang menyelerakan di blog ini. tak apelah. setiap perkara itu pasti ada sebab musababnya. fuuh~

rasa sedih. kenapa? karena (ceyh..indon mari..) setiap kepulangan che cardio pasti disambut kefuturan. oh tidak sangat memalukan. ada kesedehan bertamu di hati. Bak kata Inche Gabbana, kefuturan itu biasa. Richard Lowman kata," it's normal, dude". (wah? mr Lowman pun tau futur?) Namun adakah slogan 'kefuturan itu normal' boleh dijadikan green light untuk che cardio terus futur?*puppy eyes

tidak sama sekali. again. tidak sama sekali.

seringkali juga che cardio berfikir punca kefuturan yang mengganggu-gugat jalan DnT che cardio. N as the norm goes, "there's not enough bi'ah solehah". *uhuk2! tercekik tulang ayam Kentaki di esopagus che cardio

teringat kisah Hanzalah, seorang sahabat di kala ia menemui Abu Bakar. "Wahai Abu Bakar, aku sudah munafiq!"Abu Bakar bertanya," kenapa wahai Hanzalah? apa yang menyebabkan kamu berkata sedemikian?" jawab Hanzalah,"ketika bersama Rasulullah, aku merasakan sangat takut kepada Allah.. namun pabila berjauhan, aku rasa lemah". Abu Bakar menyahut,"wah, kalau begitu, aku juga sudah munafiq kerana aku juga merasakan perkara yang sama." maka dalam kekeliruan mereka, mereka berangkat menemui Rasulullah S.A.W.

Diceritakan kepada Rasulullah keadaan diri mereka. Maka, kata Rasulullah, iman manusia itu bertambah dan berkurang, jika iman kamu tidak menurun walau sedikit pun, pasti para malaikat akan turun menyalami kamu di jalanan.

jika di zaman Rasulullah sendiri, para sahabat yang bertahap super saiya level ke 12 dan ke atas juga merasakan kefuturan, maka sudah pasti che cardio juga tak akan terlepas dari ujian kefuturan. Ya Allah, terasa lemah diri ini saat menyedari diri sudah futur. Maka, solusinya, che cardio perlu cepat-cepat mencari bi'ah yang che cardio perlukan. sangat tidak selesa berkeadaan begini.

Bak kata bekas murabbi che cardio, Abe Am, yang sekarang sudah berjaya menjejakkan kaki di Chezch Republic dalam bidang perubatan(oh, sangat jeles). "andai kita futur, dan kita tidak tahu tentang kefuturan, dibandingkan dengan, kita tahu tentang kefuturan, namun kita masih terus futur. oh tidak, yang kedua itu sangat teruk. *TT_TT

rasa kaciwa itu ada, namun, che cardio sering menyalahkan syaitan... sedangkan di dalam 'course companion manusia ada menyebut,

"(setan) yang menyertainya berkata(pula), "Ya Tuhan kami, aku tidak menyesatkannya, tetapi dia sendiri yang berada dalam kesesatan yang jauh" 
(50:27)

*isk3... zass... tak cukup lagi? 

"Dan setan berkata ketika perkara (hisab) telah diselesaikan, "Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kepadamu janji yang benar, dan aku pun telah menjanjikan kepadamu tetapi aku menyalahinya. Tidak ada kekuasaan bagiku terhadapmu, melainkan (sekadar) aku menyeru kamu lalu kamu mematuhi seruanku, oleh sebab itu janganlah kamu mencerca diriku, tetapi cercalah dirimu sendiri...."
(14:22)

*oh. serius che cardio taknak jadik orang yang rugi. rugi kat dunia takpe lagi. tapi rugi kat akhirat, nau'zubillah min zalik... 

hari ni balik kolej dengan azam baru. xnak futur2 lagi. n kawan2 dan murabbi,(biarpun antum sumer tak baca blog ni), sila2 lah grill che cardio dengan garam dan ajinomoto. kulit che cardio sudah disapu mentega agar sesi pem'bakar'an yang dilakukan dapat buat che cardio leleh dan terus taubat xnak buat lagi.. oh seramnya membayangkan saat pem'bakar'an beramai-ramai itu.

sehingga itu. selamat tinggal. dan jangan futur lagi. amin.

"Ya Allah dekatkanlah aku dengan diriMu dan jauhkanlah aku dari kefuturan. Semoga apa yang aku lakukan mendapat keredhaanMu di dunia dan di Akhirat. Amin"

salam alaik. 


No comments: