Saturday, December 31

tahun berlalu.

2011 memberi seribu erti. malah mungkin lebih bererti dari tahun-tahun sebelumnya. ya. 2011 yang mengubah diri. harapnya ke arah yang lebih baik. namun apakan daya. hanya Tuhan yang tahu.

semester 2. masih berkejar-kejaran dengan abe am, murabbi pertama. haha~ lucu juga. namun keputusannya membulatangembirakan kami di bilik saya sendiri menyekat segala laluan keluar. bersyukur. masih tsabat hingga ke hari ini. senang jika sudah faham. namun susah juga hendak bagi faham. keluar hanya untuk suka-suka. ya. semangat itu ada. namun. ya lah. kadangkala futur juga. sehinggalah murabbi berpindah milik. inche adamms mula mengambil tempat. mencuri hati ini dengan dslr beliau yang sungguh... err... menggoda jiwa itu. berjaya menghabiskan semester dua dengan jayanya. tanpa peningkatan mahupun penurunan dalam keputusan exam. (kecuali tok lah. dari C ke E. sungguh memalukan.) ya. itu sahajalah tahap pemikiran ketika semester dua. masih di takuk lama. peperiksaan dan studi.

semester 3. di uji bila diri ini sendiri yang terpaksa menjadi murabbi. malah sangat tidak layak untuk panggilan itu. berusaha keras untuk. yalah. untuk itulah. tapi sungguh susah ya. bukan susah mencabar. susah hendak mujahadah dan istiqamah lah. haish. diri ini jauh masih lemah. segala dugaan yang berat-berat juga di semester ini. alhamdulillah tidak di hantui kerja yang terlampau seperti yang diuar2 kan akan dialami semasa semester 3. yang tidak tidur gara-gara tok, ia bisnes dan math port itu lupakanlah. sangat tidak signifikan. haha. ya, semester tiga yang hectic dengan hadek2. dan dengan masalah emosi diri yang sangat vulnerable omputeh kata. haha~ lucu. ketawa lagi. diakhiri dengan aktiviti2 menarik merembeskan segala-galanya. penutup yang menarik untuk tahun yang sangat sibuk. kala ini. pemikiran sudah makin terbuka. namun masih tertutup di sebahagian tempat dan isu.

akhir kata. selamat tahun baru 2012. azam tahun baru. bermujahadah dengan istiqamah! semoga terlaksana. amin. sehinga berjumpa lagi. salam alaik.

1 comment:

C.Ann Farhan said...

wah teringat zaman2 ni ;))