Thursday, December 8

tarbiyah itu sungguh bergaya!!!

salam alayk.

oh che cardio tidak tahu sudah berapa puluh kali che cardio cuba menulis. namun hasilnya, tetap sama. gagal menulis sehingga habis. namun pagi ini, ch ecardio gagahkan jua untuk menulis biarpun post yang terlalulringkas ini. ya, sangat ringkas. terlalu ringkas sehingga sekeping keropok pon anda x mampu habiskan ketika membacanya. eh?

che  cardio bangun di pagi hari(agak leawat dari kebiasaannya sebenarnya. astaghfirullah.=( ), lantas terpandang sekilas mesej dari ikhwah terchenta. 2 mesej sebenarnya. satu dari che K dan satu lagi dari che A. sungguh concern mereka. mesej mereka berbunyi;

"che cardio..jom kte sme2 qiamullail..ad bran kah..ha3" (che K, 2011)

dan yang lebih simple,

"che cardio, Jom qiam! ^^," (che A, 2011)

subhanallah. sungguh hebat ukhuwah itu dan beruntunglah sesiapa yang merasai nikmatnya. kami dihantui masalah ukhuwah selama hampir satu sem dan akhirnya masalah2 kami diselesaikan dengan hanya menghadiri mukhayyam(ala2 camping) selama 2 hari 1 malam.

subhanallah. sungguh hebat perancangan allah itu. tanpa masalah2 yang menhantui kami malam dan siang sehingga ada ikhwah yang tidak cukup tidur memikirkan masalah2 beliau(eh. adakah?) tanpa kesulitan2 yang kami hadapi semenjak menjalani jalan ini, mana mungkin bagi kami merasa sebahagia ini. mana mungkin bagi kami menjadi seakrab ini. sekarang yakinlah saya bahawa menjadi ikhwah itu sungguh osem dan bergaya.

ingin sahaja che cardio mengeshare video ini di sini. biarpun sudah berpuluh-puluh kali melihatnya barangkali, namun, getaran jiwa yang terasa masih sama, malah mungkin lebih hebat seberangkatan dengan kefahaman yang lebih mendalam kurniaan Ilahi. biar berkali-kali menonton video ini, pilu di hati tetap sama. oh sungguh hebat penangan jalan DnT ini. alhamdulillah.

selamat menonton biarpun anda sudah beribu kali menontonnya. sungguh osem!

No comments: