Sunday, December 11

saya pun tidak tahu kenapa??

[kredit]
salam alaik.

sejak kebelakangan ini. saya tidak tenteram. saya jadi. saya jadi. *menguis2 kaki sendiri. riang. oh tidak. lihat sahaja tulisan tangan saya. skema habis bukan? oh tidak saya tidak tahu kenapa.

pada awalnya, saya fikirkan ini sindrom pascaIOC. namun. tidak mungkinlah. sudah satu bulan lebih. *geleng kepala dengan wajah masih lagi kurius

oh risau betul. ini mungkin vitamin2 ukhuwah yang disuntik bertubi-tubi sewaktu mukhayyam. tapi. tidak mungkinlah kan. saya jarang punyai emosi tahu! di kala ikhwah2 lain bermanja2 ala2 comel, saya dan saudara ammar adnan masih mampu kekal tegang. wah tidak mungkinlah saya membiarkan saudara ammar tegang keseorangan selepas ini!

oh saya tidak mengerti. saya fikir-fikirkan lagi. mungkinkah saya terkena virus2 inche gabbana yang gila bahasa. namun, ternyat tidak. saya merujuk balik post2 beliau yang sungguh osem. tidak syak lagi. gaya penulisannya bukan begini. oh saya semakin kurius.

saya membelek pula belog abe am yang lebih kurang sahaja level skemanya. oh jauh sekali! beliau jauh lebih skema! eh?

teringat juga kisah di dalam hutan pantai di Tanjung Tuan di kendalikan dengan jayanya oleh simon adam yang tidak kurang kegilaan bahasanya. erm. mukhayyam itu hadafnya membentuk disiplin dan ketaatan. dan mungkin juga ukhuwah. tapi keriangan? oh saya yakin itu tidak ada dalam hadaf.

kusut masai kepala saya memikirkannya. hurmm. jika ketiga-tiga murabbi saya tidak memainkan peranan dalam perubahan drastik saya ini. maka siapa? oh saya tidak mampu terima. adakah ini revolusi gara-gara kefuturan selama 3 hari berturut2. oh sungguh risau.

dalam kerungsingan saya. sempat mengingati ayat yang terpapar di bahagian belakang surau Kolej Maha Busy.

"hanya dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang"

wah sungguh soothing. maka perlukah saya risau akan perubahan drastik saya ini. saya berpendapat tidak. barangkali. mungkin. bagaimana ni?

teringat juga motto kumpulan Shoutul Zumar,

"la taqaf, wa la tahzan, innallahama'ana"

serius. saya sangat suka cheer kamu. tahniah kerana berjaya merangkul juara keseluruhan SZ! walaupun saya yakin kumpulan saya tidak kurang hebatnya. STARZ! haha. hanya gara-gara tidak membasuh mess tin di malam hari itu. markah ditolak pula. sudahlah hampir kesemua yang tidur berbumbungkan langit dan meratah mee ruski perisa tomyam (owh air liur saya sudah mula meleleh) itu kumpulan kami. memang hanguslah!

oke lari topik. saya akan cuba ceritakan ekstrak dari mukhayyam di post yg berbeza. kerna sangat panjang ya. bagaimana ni? perlukah saya kekal riang? atau bagaimana?

saya buntu.

  "...istikharahlah! minta petunjuk Allah!"(Mas Khaerul Azzam, KCB1, 2011) 

waah! terima kasih mas! anda telah membantu saya!

* saya rasa, jika perubahan saya baik untuk islam. maka saya kekalkan. jika tidak. ya. buang aja! melambatkan 'kerja' sahaja!

sekian, post mengarut dari saya. salam alaik.

che cardio 


4 comments:

Hamba Ilahi said...

wah wah wah.. dah kembali aktif ya !

Dr. Yumi said...

riang pun masalah? bukankah dakwah kerja yg best, pasti membuatkan penggeraknya riang.. hohoho

CheCardio said...

waduh2~ masalah besar bagi diri ini lah~

saya budak baru belajar said...

hihi.. mukhayyam menjadikan penggerak riang dan gembira untuk bergerak dan menghadapi mehnah dgn jayanya..